Nye selvbetjeningsløsninger

KOMBIT har afsluttet et udbud om blanketløsninger, og har indgået aftale med Dafolo om levering af en række digitale blanketter til kommunerne på borger-serviceområdet og teknik- og miljøområdet.

De nye digitale dynamiske blanketter skal lette arbejdsgangen for sagsbehandlerne og gøre ansøgningsproceduren lettere for borgerne.

Digital adresseforespørgsel og bopælsattest

Borgerne kan med en ny løsning på borgerserviceområdet digitalt foretage adresseforespørgsler på en person og få en bopælsattest, der dokumenterer, hvornår borgeren har været registreret på nuværende eller tidligere adresser, hvor også betalingen sker digitalt. Med selvbetjeningsløsning forenkles processen for sagsbehandleren i forbindelse med udskrivning og udsendelse af brev og girokort. Borgeren får straks de ønskede oplysninger og betaler for ydelsen, uden at personalet i Borgerservice involveres.

Ny mulighed for selvbetjening på teknik- og miljøområdet

Med en ny blanketløsning på teknik- og miljøområdet vil borgerne kunne ansøge digitalt om: Etablering af jordvarmeanlæg, spildevandsanlæg i det åbne land, oprensning og udvidelse af sø, etablering af ny sø, indvindingsanlæg til drikkevand, indvinding af vand til markvanding og foretage anmeldelse af olietank. Formålet med løsningen er hurtigt at skabe en digital mulighed for selvbetjening på de nævnte områder, som samtidig letter arbejdsgangene i den bagvedliggende sagsbehandling. Målet er en forøget automatisering af ansøgningsprocesserne.

Løsning på gaden i første kvartal 2012

Kommunerne efterspørger flere digitale løsninger. Derfor har det været vigtig for KOMBIT at få skabt hurtige løsninger på området. På baggrund af Dafolos store erfaring med digitale blanketløsninger har de budt ind med en løsning, der hurtigt kan være implementeret hos kommunerne. Løsningen forventes at være klar til implementering i marts 2012.